ZKN Meldpunt Zorgverzekaars 2021


Welkom bij het ZKN Meldpunt Zorgverzekeraars. 

Dit meldpunt maakt deel uit van de met Zorgverzekaars Nederland (ZN) gemaakte (proces)afspraken over hoe we gezamenlijk invulling geven aan het opvangen van extra zorgvraag als gevolg van de COVID pandemie en de financiering hiervan.

Een mogelijk gevolg van deze extra zorgvraag is dat de plafondafspraken vroegtijdig gaan knellen. U meldt dit tijdig bij de zorgverzekeraar en voert eerst bilateraal het overleg met uw zorgverzekeraar over een eventuele aanvullende afspraak. 

Procesafspraken melding maken en terugkoppeling
Als het u niet lukt om in contact te komen met uw verzekeraar of het gesprek / het verzoek niet tot het gewenste resultaat leidt, dan kunt u dit melden via dit ‘Meldpunt Zorgverzekeraars’. Het gaat hier om een melding per zorgverzekeraar, waarbij u kunt aangeven wat het specifieke knelpunt is. De al vaker gehoorde knelpunten hebben we als keuze optie opgenomen, daarnaast kunt u ook een ander knelpunt omschrijven.

Eenmaal per week worden de nieuwe meldingen besproken met het ZN-bureau. Ook ontvangen we dan een terugkoppeling over hoe ZN de eerdere meldingen heeft afgehandeld. We informeren u over de wijze waarop de melding door ZN is afgehandeld.